Αναρρωτιέμαι συνέχεια γιατί η οικονομία, η οικονομική πρόοδος και ανάπτυξη αντιμάχονται ανθρώπινες ζωές. Η οικονομία δεν υπάρχει χωρίς κοινωνία. Το κράτος υπάρχει επειδή υπάρχει ο λαός και η απαίτηση για λαϊκή κυριαρχία της Γαλλικής Επανάστασης δημιούργησε το κράτος. Παρόλα αυτά, οι σύγχρονες πολιτικές των ανεπτυγμένων δυτικών κρατών, εσωτερικές κι εξωτερικές (κοινωνικές, μεταναστευτικές, οικονομικές) δεν τοποθετούν στο κέντρο της δράσης τους τον άνθρωπο, ούτε στοχεύουν στη δημιουργία συνθηκών που θα συμβάλλουν στην ατομική και κοινωνική ευημερία, οι αξίες μπαίνουν στο περιθώριο και το βασικό δικαίωμα της ζωής και της ύπαρξης των ανθρώπων καταστρατηγείται και δε σημαίνει πλέον πολλά.
Πότε η κοινωνία των ανθρώπων έγινε τόσο σκληρή και ψυχρή, έχασε την ανθρωπιά, την ευαισθησία και την αξιοπρέπειά της; Τί θα κάναμε όλοι μας αν ήμασταν ένας από τους 300 απεργούς πείνας τώρα, ή ένας από τα εκατομμύρια μεταναστών που μετακινούνται εδώ κι αιώνες ψάχνοντας τις ευκαιρίες που υπάρχουν στη Δύση αλλά έχουν κλαπεί από τον αναπτυσσόμενο κόσμο; Κι αν ήμασταν ένας από αυτούς τους ανθρώπους κι όλοι οι άλλοι μας αγνοούσαν κι έκαναν πως δε μας βλέπουν; Αν το όνομά μας δεν υπήρχε σε κανένα φάκελο της χώρας προέλευσής μας ή του "νέου κόσμου";
Η μετανάστευση είναι ένα εγγενές φαινόμενο των κοινωνιών που επηρεάζει άμεσα ή έμμεσα τους ίδιους τους μετανάστες, τις κοινωνίες αποστολής και υποδοχής, μεταβάλλεται στο χώρο και στο χρόνο κι έχει βαθιές ρίζες στην ιστορία. Σήμερα, πολίτες των χωρών της Ανατολής έρχονται στην Ευρώπη κι οι ευρωπαίοι Έλληνες μετακινούνται λόγω της οικονομικής κρίσης στις βόρειες ευρωπαϊκές χώρες. Οι Έλληνες είναι τυχεροί αφού ως πολίτες της Ευρωπαϊκής Κοινότητας έχουν το δικαίωμα να μετακινηθούν στο εσωτερικό της, ανεξάρτητα από την εξέλιξη αυτής της μετάβασης και το αν θα ξαναγίνουν οι "βρωμοέλληνες" που έχουν ξεχαστεί σήμερα. Η μετανάστευση δεν πρέπει να αγνοείται, δεν πρέπει να δαιμονοποιείται, δεν χρειάζεται να προκαλεί φόβο και οργή, πρέπει να αντιμετωπιστεί δομικά και διαρθρωτικά στη βάση της, όχι ως απειλή, αλλά ως ανάγκη κι ως δικαίωμα. Όλοι έχουν δικαίωμα σε μια άνετη κι όχι απλά αξιοπρεπή, ήρεμη, ασφαλή, ειρηνική ζωή στον τόπο που γεννήθηκαν ή σε κάποιον άλλο. Όλοι έχουν δικαίωμα να υπερασπίζονται τον εαυτό τους και τα άτομα που αγαπάνε.
Οι 300 ΑΝΘΡΩΠΟΙ - μετανάστες ήταν η αφορμή αυτών των σκέψεων. Τα κοινωνικά φαινόμενα είναι έντονα σε πολλά μέρη του κόσμου σήμερα γιατί η αδιαφορία, η καταπίεση και η ανέχεια διόγκωσαν συναισθήματα κι ανάγκες που δεν μπορούν πλέον να αγνοούνται. Αναφέρθηκα σε ανθρώπινες ζωές, δικαιώματα, ανάγκες, αξίες και ιδεώδη κι όχι ιδεολογίες πολιτικές ή άλλου είδους. Όλα τα παραπάνω γεννιούνται από ανθρώπους, εξελίσσονται κι αλλάζουν από ανθρώπους, γι αυτό οι ανθρώπινες ζωές πρέπει να διασφαλιστούν και να εγγυηθούν με κάθε τρόπο κι όχι ένα σύστημα ή μία ιδεολογία.
Με εκτίμηση,
Ματίνα Β.
Φοιτήτρια Κοινωνικών Επιστημών
Πότε η κοινωνία των ανθρώπων έγινε τόσο σκληρή και ψυχρή, έχασε την ανθρωπιά, την ευαισθησία και την αξιοπρέπειά της; Τί θα κάναμε όλοι μας αν ήμασταν ένας από τους 300 απεργούς πείνας τώρα, ή ένας από τα εκατομμύρια μεταναστών που μετακινούνται εδώ κι αιώνες ψάχνοντας τις ευκαιρίες που υπάρχουν στη Δύση αλλά έχουν κλαπεί από τον αναπτυσσόμενο κόσμο; Κι αν ήμασταν ένας από αυτούς τους ανθρώπους κι όλοι οι άλλοι μας αγνοούσαν κι έκαναν πως δε μας βλέπουν; Αν το όνομά μας δεν υπήρχε σε κανένα φάκελο της χώρας προέλευσής μας ή του "νέου κόσμου";
Η μετανάστευση είναι ένα εγγενές φαινόμενο των κοινωνιών που επηρεάζει άμεσα ή έμμεσα τους ίδιους τους μετανάστες, τις κοινωνίες αποστολής και υποδοχής, μεταβάλλεται στο χώρο και στο χρόνο κι έχει βαθιές ρίζες στην ιστορία. Σήμερα, πολίτες των χωρών της Ανατολής έρχονται στην Ευρώπη κι οι ευρωπαίοι Έλληνες μετακινούνται λόγω της οικονομικής κρίσης στις βόρειες ευρωπαϊκές χώρες. Οι Έλληνες είναι τυχεροί αφού ως πολίτες της Ευρωπαϊκής Κοινότητας έχουν το δικαίωμα να μετακινηθούν στο εσωτερικό της, ανεξάρτητα από την εξέλιξη αυτής της μετάβασης και το αν θα ξαναγίνουν οι "βρωμοέλληνες" που έχουν ξεχαστεί σήμερα. Η μετανάστευση δεν πρέπει να αγνοείται, δεν πρέπει να δαιμονοποιείται, δεν χρειάζεται να προκαλεί φόβο και οργή, πρέπει να αντιμετωπιστεί δομικά και διαρθρωτικά στη βάση της, όχι ως απειλή, αλλά ως ανάγκη κι ως δικαίωμα. Όλοι έχουν δικαίωμα σε μια άνετη κι όχι απλά αξιοπρεπή, ήρεμη, ασφαλή, ειρηνική ζωή στον τόπο που γεννήθηκαν ή σε κάποιον άλλο. Όλοι έχουν δικαίωμα να υπερασπίζονται τον εαυτό τους και τα άτομα που αγαπάνε.
Οι 300 ΑΝΘΡΩΠΟΙ - μετανάστες ήταν η αφορμή αυτών των σκέψεων. Τα κοινωνικά φαινόμενα είναι έντονα σε πολλά μέρη του κόσμου σήμερα γιατί η αδιαφορία, η καταπίεση και η ανέχεια διόγκωσαν συναισθήματα κι ανάγκες που δεν μπορούν πλέον να αγνοούνται. Αναφέρθηκα σε ανθρώπινες ζωές, δικαιώματα, ανάγκες, αξίες και ιδεώδη κι όχι ιδεολογίες πολιτικές ή άλλου είδους. Όλα τα παραπάνω γεννιούνται από ανθρώπους, εξελίσσονται κι αλλάζουν από ανθρώπους, γι αυτό οι ανθρώπινες ζωές πρέπει να διασφαλιστούν και να εγγυηθούν με κάθε τρόπο κι όχι ένα σύστημα ή μία ιδεολογία.
Με εκτίμηση,
Ματίνα Β.
Φοιτήτρια Κοινωνικών Επιστημών
2 comments:
Polu Kalo kokiman, Ade na katalavainei o kosmos siga siga oti oloi exoun dikaiwma Se ena kalutero Kai aksioprepestero Aurio.O ellinas dustuxws mathanei afou to pathei Kai o idios!Antimetwpize panta tetoiou eidous katastaseis me orgh kai misos dixws na katalavainei oti kapote Mporei na vrethei k autos sthn idia thesh, twra vevaia einai polu arga Gia pisogyrismata...
Ανεστάλη επισήμως η απεργία πείνας των μεταναστών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πριν λίγο ολοκληρώθηκε η συνεδρίαση των μεταναστών στο Μέγαρο της Υπατίας που πραγματοποιήθηκε προκειμένου να καθορίσουν την περαιτέρω στάση τους. Προηγήθηκε συνάντηση στο κτίριο της ΓΣΕΕ μεταξύ εκπροσώπων των μεταναστών απεργών πείνας και των υπουργών Εσωτερικών, Γιάννη Ραγκούση, Υγείας, Ανδρέα Λοβέρδου, Προστασίας του Πολίτη, Χρήστου Παπουτσή και της υφυπουργού Εργασίας, Άννας Νταλάρα. (tvxs.gr)
Post a Comment